0 Zile
:
0 Ore
:
0 Minute
:
0 Secunde

Campionul en-titre Jorge Lorenzo deschide sezonul 2016 MotoGP cu o victorie in Qatar. Dovizioso de la Ducati si Marquez de la Honda completeaza podiumul, Rossi abia pe a patra pozitie

Sezonul 2016 MotoGP a debutat ieri cu etapa de pe circuitul de la Losail, Qatar, la sfarsitul careia campionul en-titre, spaniolul Jorge Lorenzo de la Movistar Yamaha s-a situat pe prima pozitie, urmat fiind de Andrea Dovizioso si Marc Marquez. Dupa ce a obtinut pole-position-ul sambata, castigand calificarile, Lorenzo se pregatea sa faca una din celebrele sale curse, in care robotic, domina din prima in ultima secunda.

 

Numai ca planurile erau sa-i fie stricate de cei doi piloti Ducati, care dupa nici un tur, s-au asezat confortabil in frunte, gratie unei masinarii perfecte, GP16, capabila sa atinga si 350 km/h, cum s-a intamplat pe anumite portiuni. Imediat s-a asezat in fata spaniolului si Marquez, dispus sa taloneze strans palcul fruntasilor pana la final. Dupa ce lui Lorenzo i-a trecut uimirea, bazandu-se si pe faptul ca cei doi Andrea de la Ducati s-au suprasolicitat si n-au fost in stare sa tina o cadenta rapida si constanta, s-a reinstalat in frunte si pana la final nu a mai cedat nici o secunda suprematia. Intre timp, Iannone a abandonat, suferind o cazatura, iar lucrurile s-au asezat intr-o structura pastrata pana la finish. Doar Rossi a incercat sa atace in ultimele tururi, insa ritmul infernal impus de Lorenzo si cursa de urmarire a lui Dovizioso si a lui Marquez nu au permis Doctorului vreun prilej de asalt.

Astfel, Lorenzo castiga cursa din Qatar, pentru a sasea oara, devenind primul pilot cu sase victorii la Losail, Dovizioso il secondeaza, iar Marquez inchide podiumul, mai departe fiind clasati Rossi, Pedrosa, Vinales, Pol Espargaro, Smith, Barbera si Redding. De altfel, cursa a fost finalizata doar de 15 piloti, 5 inregistrand caderi si accidentari inainte de finish.

Daca pana acum am fost martorii testarilor oficiale, iata ca acum am vazut echipele la treaba, cu noile modificari valabile din 2016, in special intoarcerea Michelin in MotoGP, luand locul Bridgestone si unificarea software-ului responsabil cu toate sistemele electronice, o bagatela pentru unii (Ducati sunt familiarizati de peste un an cu ECU-ul Marelli Magneti), un calvar pentru altii (Honda). Ce impresii ne-a lasat, deci prima etapa? In primul rand, echipele de fabrica isi pastreaza dominarea cvasi-totala, primele sase locuri fiind ocupate de piloti din astfel de echipe, chiar daca in testari am vazut o mare determinare din partea echipelor-satelit. In al doilea rand, cu siguranta ca acest an nu va mai fi o confruntare in doi, Yamaha si Honda, anuntandu-se lucruri interesante din partea Ducati, Suzuki, ba chiar si Aprilia. Cel putin in privinta Ducati, daca isi vor schimba strategia, bazandu-se si pe anduranta, nu numai pe viteza excesiva, cei doi Andrea vor putea fi clienti fideli ai podiumului. Vinales a avertizat deja ca se simte bine cu noua sa Suzuki, cu cutie de viteze fara sudura si va fi un alt pericol pentru cei patru Alieni, de la Honda si Yamaha.

 

Despre cei doi piloti ai Yamaha Movistar nu se pot spune prea multe, poate Rossi pare inca afectat de scandalul din finalul sezonului trecut. Oricum, cei doi au semnat o prelungire de inca 2 ani ai contractului si aceasta informatie va opri sirul de zvonuri care spuneau ca din 2017, la Yamaha va veni Bradley Smith. El tocmai a semnat pentru echipa KTM, care va debuta la anul in MotoGP si lucrurile s-au linistit. Cei de la Honda sunt in sfarsit cu un inceput de zambet pe buze, lucrurile par sa se indrepte, sa inteleaga noul software si sa-si struneasca bestiile.

Bradl, Iannone, Baz, Crutchlow si Hernandez nu au terminat cursa, avand fiecare dintre ei probleme, fie cu anvelopele, fie cu noul software. Insa nota generala a fost de multumire in privintele acestea. Oricum, la revenirea Michelin in MotoGP s-a putut nota un record de viteza fata de anul trecut (cu sapte secunde mai rapid, in medie), dar oricum a picat si recordul de viteza consemnat de Casey Stoner in Qatar, ce data din 2008. Iar pachetul de electronice are marele merit (dupa cum consemna si Rossi, la finalul cursei) de a pune pilotii la treaba. Ne vom revedea cu caravana MotoGP in urmatoarea etapa pe un alt continent peste doua saptamani, la Marele Premiu al Argentinei, ce se va desfasura intre 1 si 3 aprilie.

 

Aboneaza-te la newsletter !

Fii primul care afla noutatile si ofertele noastre