0 Zile
:
0 Ore
:
0 Minute
:
0 Secunde

Honda a prezentat un concept racing Grom (MSX125) si unul cafe-racer 300 TT Racer, ambele foarte interesante

Nu numai constructorul (adica fabrica) Honda s-a prezentat cu modele concept sau prototip interesante, ci si departamentul sau responsabil de curse - HRC Honda Racing Corporation a venit la salonul Osaka Motorcycle Show cu un concept interesant, care anunta probabil ceva si mai interesant.

Ceea ce vedeti in imagini reprezinta un model obisnuit de Honda MSX125, pregatit pentru seria de curse HRC Trophy. E vorba de un model obisnuit adaptat, insa Honda MSX125 reprezinta denumirea de catalog a unuia dintre cele mai bine vandute modele de motociclete ale japonezilor, care se bucura de o imensa popularitate in intreaga lume, de la lansare: Honda Grom.

HRC este acel departament din cadrul Honda care are un cuvant extrem de greu de spus in privinta curselor in care constructorul este angrenat, de la campionatul MotoGP, pana la cursele motocross si in general, in orice competitie participa. Ceea ce a determinat modificarea de catre HRC a unei Honda Grom pentru a o face apta de curse in Japonia, in HRC Trophy, nu e foarte clar, insa trebuie sa recunoastem ca a facut un lucru pe cinste.

Motorul monocilindric de 124cc, in patru timpi a fost complet reformat si reglat si a primit o mapare a combustiei in doua nivele, dar si un schimbator quickshifter, un limitator de viteze pitlane si un sistem de evacuare cu totul nou. Toate motocicletele vor fi disponibile ca motociclete complet dotate pentru curse si vor fi standard pentru cei ce vor participa in cursele din Japonia.

Tot despre Honda, modele concept si saloane moto vine si informatia urmatoare. Ce e drept, e vorba de Thailanda si salonul Bangkok International Motor Show (un salon auto-moto care a debutat azi si se va desfasura pana pe 3 aprilie), plus un concept dezvoltat local: 300 TT Racer. Acesta este un cafe-racer bazat pe platforma seriei 300 si a fost realizat de filiala Honda din Thailanda special pentru acest eveniment. Deci o replica la un cilindree mai mic a neo-retro racer-ul CB Type II prezentat recent la salonul de la Osaka.

Conceptul 300 TT Racer foloseste acelasi cadru si acelasi motor monocilindric de 286cc de pe CBR300R si CB300F, insa foloseste un sub-cadru complet nou, care suporta saua monopost si coada scurtata. De asemenea, rezervorul a fost plasat mai jos, fiind si mai plat, in vederea unei pozitii aplecate in fata mai ergonomice, postura solicitata in general de arhitectura unui cafe-racer si cu ghidonul lasat mai jos.

Alte modificari de la modelele de baza includ o noua evacuare, far fata cu LED, furca inversata, frane cu etriere dispuse radial, plus niste componente din fibra de carbon, cu o importanta mai degraba de ordin estetic. E greu de crezut ca Honda va trece la un model de productie bazat pe acest concept, insa foarte posibil sa il dezvolte influentat de acest concept. Ramane de vazut.

 

Tag-uri

Aboneaza-te la newsletter !

Fii primul care afla noutatile si ofertele noastre