UtilizatoriSunt client nou!

Completeaza cu datele tale mai jos si in mai puţin de 2 minute vei avea contul tau!

Clienti>Sunt deja client!

Autentifica-te mai jos cu adresa de email si parola contului!

 Interviu cu Julien Clement, designerul motocicletei Scrambler Ducati - Stiri Ai in cos niciun produs si un cost total de 0,00RON / 0,00€
  • +
» Plateste!
Inchide  Interviu cu Julien Clement, designerul motocicletei Scrambler Ducati - Stiri

Stiri -  Interviu cu Julien Clement, designerul motocicletei Scrambler Ducati - Stiri Stiri 21.07.2016

atv vanzari » Stiri » Interviu cu Julien Clement, designerul motocicletei Scrambler Ducati

Interviu cu Julien Clement, designerul motocicletei Scrambler Ducati

Cei mai multi dintre noi probabil au schitat cateva modele de motociclete de-a lungul anilor. Unii dintre noi mazgalesc hartia precum un copil. Altii o vad mai mult decat o simpla recreere, o pasiune pentru proiectarea motocicletei "perfecte". Dar de ce ai nevoie pentru a deveni un designer de motocicleta?

Scrambler de la Ducati a fost prezentat pentru prima oara in 2014 la saptamana World Ducati in Misano. Din punct de vedere al designului, s-a bucurat de un success instantaneu, fiind considerata un mix fascinant intre clasic si modern. Cateva luni mai tarziu, dupa ce au fost puse la dispozitia presei internationale primele motociclete, a fost clar faptul ca noul model Ducati se va ridica la inaltimea asteptarilor.

Julien Clement este omul din umbra ce a facut posibil succesul motocicletei Scrambler Ducati. Dar cum s-a intamplat ca un tanar designer francez necunoscut sa-i dea forma uneia dintre cele mai reusite motocicleta din ultimii ani? In continuare, in cadrul unui interviu, Julien isi spune povestea sa:
Ce te-a motivat sa devii un designer de motociclete?
Am invatat de la o varsta frageda sa desenez. Am incercat sa imi imbunatatesc tehnica mereu deoarece mama mea a fost destul de talentata la desen. In ceea ce priveste proiectarea motocicletelor? Ambii parinti sunt motociclisti, asa ca am devenit in mod natural pasionat de asta. Apoi, intr-o zi, tata mi-a spus ca sunt persoane care care isi castiga traiul din desenul motocicletelor. Instantaneu am stiut ce vreau sa fac in continuare.

Ce experienta ai ca designer?
Am terminat studiile la ISD  (Institut supérieur de design) in Valenciennes, Franta, in 2007. In timp ce am fost la ISD, am avut ocazia de a aplica pentru doua intershipuri - unul la Ducati Motor Holdings unde am si inceput sa lucrez la proiectul Scrambler, si al doilea la GK design Europe, ce sunt responsabili cu multe dintre proiectele Yamaha.
Celor de la Ducati le-a placut stilul meu, si la sfarsitul studiilor m-au contactat pentru a-mi oferi un loc in proiectul Scrambler.
Cum incepe "designul unei motociclete"?
Noi intotdeauna incepem cu prospectarea pietei tinta...Odata ce stim ce isi doreasc potentialii clienti, atunci incepem demersurile. Se incepe cu o simpla schita in cautarea look-ului potrivit din punct de vedere estetic. De obicei, lucrurile demareaza ca un fel de competitie intre doi sau trei designeri. 
Dupa ce toata lumea este multumita de schitele de concept, incepe etapa a doua a procesului. Verificam proportiile si alege cea mai buna propunere. 
Doar designerul "castigator" va trece in etapa a treia - modelul de lut. Pe acest model se corecteaza orice problema si imbunatatit calitatea suprafatelor. Odata ce acest lucru este realizat si suntem, fericiti de rezultat, acest model va fi scanat, iar datele vor fi introduse in calculator. 
Apoi incepe industralizarea, fabricarii fiecarei piese.
Cum ai ajuns la designul final al modelului Scrambler?
Ducati aveau deja un patrimoniu al vechiului Scrambler. Era simbolul anilor '60, dar nu am vrut doar sa recreem o motocicleta veche. Am dorit sa facem ceva 100% modern si accesibil; si trebuia sa fie ceva ce s-ar potrivi in gama existenta Ducati.
Am ales sa reinventam motocicleta intr-un stil modern, insa pastrand simplitatea motocicletei.
Ce restrictii aveti in momentul proiectarii motocicletei pentru etapa finala?
Restrictiile sunt intotdeauna in ceea ce priveste ergonomia, costurile de proiect si, desigur, reglementari ce tin de guvern si piata. 
Cateodata este dificil, pentru ca intotdeauna imi doresc sa creez cele mai aratoase motociclete. Insa, "designul" inseamna gasirea celei mai bune solutii care sa respecte aceste restrictii. Lucrezi in functie de acestea, insa rezultatul trebuie sa fie in continuare o motocicleta frumoasa. Asta face parte din munca unui designer. Trebuie sa ne obisnuim cu asta.
 
In viziunea ta, ce face ca o motocicleta sa fie exceptionala
Pentru mine, o motocicleta este un pachet cu diverse elemente ce trebuie sa lucreze bine impreuna.
In primul rand, trebuie sa arate bine. Sa aibe proportii frumoase si o silueta clara. Esteticul este primul lucru care il vezi la un produs. Daca te atrage din punct de vedere estetic vei fi atras sa te apropii si sa il privesti mai indeaproape.
Apoi - dupa ce te-ai apropiat - incepi sa observi calitatea detaliilor, structura tehnica, si desigur modelul in care este construit.
Apoi vine momentul in care urci in sa si daca la final te bucuri de plimbare, toate aceste lucruri fac impreuna o motocicleta buna.
Cum explici ca anumite motociclete prind la public mai bine ca altele?
Este o intrebare dificila. Nu stii cum va reactiona publicul. Speri ca directia pe ai ales-o sa fie cea dreapta, partial bazata pe instinct si o parte pe analiza pietei si cercetarea tendintelor de marketing.
In procesul de dezvoltare al proiectului sunt foarte multe persoana implicate. Secretul consta in a avea o echipa plina de entuziasm, in acest fel sunt mai multe sanse ca proiectul sa se unifice armonios.
Ce tip de motocicleta preferi personal?
Prima mea motocicleta a dost un Monster. Acum am un Ducati Scrambler.
Pe viitor as dori sa achizitionez un dual-sport pentru a calatori impreuna cu sotia mea. As dori sa experimentez si cu o motocicleta sport pe pista.
Cand vine vorba de design, pe hartie imi place sa desenez toate tipurile de motociclete, fara preferinte, Visul meu ar fi sa am sansa sa fac designul unui motociclete sport precum Ducati 1299 Panigale.  

Unele dintre cele mai aratoase motociclete din ultimii ani - Concept 90/NineT, conceptele 401/701 Husqvarna si Ducati Scrambler – au fost schitate de catre designeri francezi, este o coincidenta?
A, oh, nu stiu... Cand pui problema asa, se pare ca exista mai mult interes in Franta pentru acest departament.
In ultimii ani, trendul café racerb a fost destul de important in Franta, multumita si revistei Café Racer. Poate acest lucru i-a inspirat?

Ce motocicleta din ultimii zece ani iti face sa-ti creasca pulsul doar gandindu-te la ea? La ce motocicleta ti-ai fi dorit sa participi in dezvoltarea ei?
Iubesc Ducati Panigale pentru aspectul sau impecabil.
Conceptul Yamaha MT-01 are un aspect fioros, o adevarata frumusete mecanica.
Si nu in ultimul rand, Harley Davidson Livewire, un design frumos al unei motociclete electrice.
Asadar, dupa cum ati citit, designerul uneia dintre cele mai de succes motociclete din istoria recenta Ducati, a inceput sa schiteze cat timp a fost stagiar in timpul facultatii. Cei de la Ducati au apreciat munca sa, asadar i-au oferit un loc de munca.
Este usor sa spunem ca unora "le bate norocul la usa", insa nu cred ca este cazul lui Julien Clement. S-a intamplat sa fie in locul potrivit la momentul potrivit, insa datorita talentului sau si a muncii depuse acesta a fost observat de unul dintre cei mai mari producatori de motociclete. Asta si - s-ar parea - parintii care iti trezesc interesul pentru desen si te sustin in a-ti lua o motocileta.
 
Comentarii Comentarii
Icon Producatori Producatori

» vezi toti producatorii