0 Zile
:
0 Ore
:
0 Minute
:
0 Secunde

The Ice Bike dezghetata si numai buna de calarit!

Criogenia este tehnica producerii temperaturilor foarte joase si studiaza producerea acestor temperaturi si comportarea substantelor in aceste conditii. In general, aplicatiile criogeniei se regasesc in medicina, plus o serie de industrii (alimentara, spatiala, a gazelor sau nucleara). Nu putine idei de factura science-fiction vizeaza chiar criogenia umana, inghetarea unui om, pentru a-l readuce la viata dupa o perioada de timp.

Dar de ce ai criogena o motocicleta? Raspunsul unor suedezi e simplu: din distractie. Cu varianta mai serioasa, sa vezi daca la dezghetare, mai functioneaza si isi mai pastreaza caracteristicile de baza.

Iata ca in Suedia, o motocicleta Victory V92 TC, inghetata in urma cu 4 ani, mai exact incastrata intr-un enorm bloc de gheata, a fost adusa la temperatura normala si chiar s-a reusit repornirea ei dupa mai putin de o ora de interventii mecanice.

In 2011, Swedish Ice Hotel, primul hotel din lume realizat integral din gheata, situat in nordul Suediei, in localitatea Jukkasjarvi a achizitionat o flota de 15 motociclete Victory si cu aceasta ocazie a tinut sa imortalizeze evenimentul prin inghetarea unui model Victory V92 TC intr-un bloc de gheata, care a si fost expus cateva luni mai tarziu, intr-un salon moto din Suedia, editia 2011.

Conducerea hotelului a decis ca in aceasta primavara sa dezghete motocicleta si sa vada daca aceasta va mai functiona dupa tratamentul rece la care a fost supusa. Inainte de a o pune la treaba, motocicleta a poposit intr-un atelier de customizare, unde i-a fost schimbat combustibilul, uleiul, i-au fost curatate filtrele si i-a fost inlocuita bateria, care era descarcata. Totul in mai putin de o ora, iar motocicleta a pornit si a functionat normal, dupa tot acest tratament de recosmetizare.

 

 

 

 

Mai interesant este ca “The Ice Bike” a avut o viata grea si inainte de criogenizare, astfel ca initial a fost o motocicleta de testare si incercare la fabrica Polaris din SUA, unde “a muncit” pret de aproximativ 300.000 km. Impresionant, nu?

In Suedia a ajuns pe post de “cal de incercare”, destinat mecanicilor europeni care sa invete si sa-si faca mana pe modelele Victory, in ce priveste service-ul, problemele de motor si mecanica, astfel incat motorul acestei brave motociclete trebuie sa fi fost dezasamblat si asamblat de cateva zeci sau sute de ori pana acum.

Astfel, dupa o asemenea experienta de cobai, numai o inghetare mai lipsea, dar cu toate acestea, iata ca a facut din nou fata cu succes.

 

Tag-uri

Aboneaza-te la newsletter !

Fii primul care afla noutatile si ofertele noastre